čtvrtek 6. září 2018

(Ne)pochopený boj

Vůbec nevím, jak začít tenhle článek. Nevím, jak ho napsat tak, abyste mě pochopili a nebrali to jako výzvu k lítosti.
Ale nějak to zkusím.

Mým celoživotním a věrným nepřítelem je akné. 
Je to strašně těžký, protože nikdo nechce chodit s holkou s kráterovým obličejem. Všichni touží po holce s dokonalou postavou, vlasy, pletí. Vždyť i v knížkách čtu o hrdinkách s krásně vykreslenýma lícníma kostma a panensky hebkou pletí.. Nikde není hrdinka s mastnou ofinou, suchýma konečkama a s tvářema plnýma boláků. Je to blbost, ale když se vás to přímo týká, vnímáte to víc než jiný věci.

Někde jsem četla, že lidé trpící akné trpí depresema. Víte, já se tomu nedivím. Ani nedokážu spočítat, kolik jsem toho probrečela kvůli tomu, jak vypadám.  Ono totiž už tahle se na mě pánbůh docela vyřádil, co se různých nedostatků na vzhledu týče, a k tomu ještě tohle. 
Je mi úplně jasný, že si řeknete, že jsou lidi, co třeba nemaj nohu nebo ruku. Já to vím, moc dobře to vím. Ale tohle si říct mi bohužel nepomáhá.
Vyzkoušela jsem milion druhů kosmetiky, antikoncepce i vitamínů, zkusila jsem detox, chodila jsem na kožní. 

Mým jedním z největších životních objevů je makeup od Estée Lauder, který dokonale kryje. Ani si nedokážete představit, jakou radost jsem z toho měla a o kolik se stal život s akné snesitelnějším. 
Používala jsem ho několik let. Dnes jsem byla na čištění pleti a dozvěděla jsem se, jaký zlo si na ten obličej už roky a roky patlám. 

Já to samozřejmě věděla. Je to začarovanej kruh - o pleť se postarám, vyčístím ji a pak ji zapatlám makeupem. A tak pořád dokola. Hotová líheň pro bakterie. Na to ještě vrstvu pudru a nic sice není vidět, ale co se na tý pleti děje, to se po chvíli projeví a já ty projevy zas a znovu kryla dalšíma vrstvama líčidel, jen ať nic není vidět.
Jenže já si nedokážu představit žít mimo svůj domov s tímhle obličejem. Jít s ním do práce, do obchodu, do kavárny, jet na výlet...
Potkávat krásný holky s krásnou pletí a cítit se na nic.. Dám to? 

Co si budem - vzhled tvoří strašně důležitou část našeho života. 
Stačí mít míň vlasů, nějaký to kilo navíc, odstátý uši, velkej nos a sebevědomí je v háji.
A u mně je obrovský srážeč sebevědomí (mimo jiné) i tohle.
Patlala jsem se makeupem i když jsem jela k vodě, šla s Majdou na procházku, u moře...
A služební cesta? To jako budu s někým na pokoji a on mě uvidí před spaním odlíčenou? 
A co teprve začátky vztahu - když mě ten druhý má vidět odlíčenou, z toho jsem měla vždycky hrůzu. 
Ta představa obnažený pleti mi připadala absolutně neproveditelná. 
A teď je to právě to hlavní gró všeho, mít pleť obnaženou, neucpávat jí, pečovat o ni. Žádný hloupý makeup.
Dnes mi odbornice na  kosmetice řekla, že se o ni mám starat jako o batole. 
Tak já to teda zkusím, zkusím o ni pečovat tak nejjemněji jak to půjde. 

A tyhle fotky jsou pro všechny, který mi říkaj: ale vždyť to nemáš tak hrozný, jsou na tom i hůř. 
No, to sice jsou, ale já jsem mistr kamufláže. 


 

Pomalu se smiřuju a srovnávám s tím, že takhle začnu chodit ven a skončím s makeupem. 
Jaký to asi bude?
Nebude se za mě stydět můj kluk? Mí rodiče? Mí kamarádi?
Není to ale jen o ostatních a o tom, jak se na mě budou dívat a co si o mně budou myslet. Je to hlavně i o tom, a strašně moc se stydím to přiznat, že já mám odpor k sobě samé. 
Takže se chci naučit mít ráda, mít ráda svoji pleť a pomoct jí se uzdravit. 

Tak pojď ty moje batole, jdeme do toho a staneme se krásnými ♥

17 komentářů:

  1. Ahoj Terez.
    Popravdě, tímhle článkem jsi mi připomněla moji bývalou spolužačku, která už na základce hrozně vyšilovala, že si nedokáže představit, že ji jednou její kluk uvidí nenalíčenou, že bude muset ráno brzo vstát a rychle si jít udělat make-up, než se on probudí.. A přitom měla jen pár pupínků a já nikdy nechápala, čeho se tak bojí. Možná taky proto, že jsem vlastně nikdy make-up nevlastnila a vždycky používala jen pudr a korektor, když už něco.
    Nicméně to nejhorší na pleť je určitě zaplácnout ji něčím a nedovolit jí dýchat. Tím se ten problém sice zamaskuje, ale nevyřeší a často i zhorší. Určitě si na to zvládneš zvyknout, vykašlat se na make-up a léčit si pleť, nakonec z toho budeš mít i radost. Ono je to hlavně o nás, když si uvědomíme, že je to naše tělo a nechceme mu ubližovat, že prostě nějak vypadáme a něco holt změnit nejde. Ale tohle jde, je to asi hodně i o stravě, stresu a kosmetice, ale každý to má trochu jinak. Já osobně třeba znám pár holek, které trpěly na akné a vyzkoušely spoustu mastiček, chodily na kožní atd. Ale pak se na to vykašlaly, protože nic nefungovalo, začaly líp jíst, víc zeleniny, používat hlavně přírodní kosmetiku a.. Pomohlo jim to o 10% víc, než kdejaký chemický mazání.
    A poslední věc - já vím, že se ti to možná nezdá, ale ostatní lidi si hned nevšímají "chyb", které si myslíme, že přímo bijou do očí. A určitě si hned nebudou myslet, že je to ošklivý, nechutný (a pokud jo, tak jsou to pitomci), protože každý má na sobě to něco. Každýmu se mastí vlasy, každýmu se někdy udělá jeden pupínek nebo deset. Jde o to to přijmout a kdo ví, třeba to pak i zmizí.
    Člověk vždycky působí na ostatní tak, jak se cítí. Když se naučíš cítit krásná, budeš tak na ostatní působit a málokdo si akné všimne.
    Ber to tak, že si chceš vyčistit obličej, protože ti tímhle dává tělo najevo, že něco je špatně. Starej se o něj jako o batole, jak píšeš, nepoužívej chemickou kosmetiku (za mě je třeba místo pleť. krému super bambucké máslo, ale musíš si nejdřív navlhčit ubličej, jinak mě osobně vysušuje), myj si obličej třeba jen večer, protože mi přijde zbytečný ho drznout dvakrát denně, najdi si rostlinný mýdlo, který ti bude vyhovovat a nebude ti vysušovat pleť (nebo nějaký dětský, protože jsou často mnohem šetrnější), nepoužívej moc často peeling a hlavně si na obličej nesahej špinavýma rukama (což je pro mě pořád problém :D). Pij hodně vody, jez zeleninu a ovoce, po návratu z nějaký akce s alkoholem si určitě umyj/vyčisti obličej.
    Věřím, že se ti pleť podaří vyléčit a do tý doby, než budeš spokojená, se snaž na to zvyknou, žít s tim, neni to nic hroznýho, každej jsme nějakej, nejsi v tom sama a jsi moc krásná. Všichni jsme, to mi věř, i když každý z nás se s něčím takovým trápí.
    Hodně štěstí ☀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono se to tak nějak snadno mluví, ale hůř už se to přenáší do praxe... Ale zatím to zvládám! :) A děkuju! ♥

      Vymazat
  2. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  3. Držím pěsti!!! Já si takhle protrpěla dětství a pubertu... v podstatě i dospělost... s atopickým ekzémem a jeho průvodními jevy... Vím moc dobře, jaké to je..

    OdpovědětVymazat
  4. Já tleskám odvaze "jít s kůží na trh", ukázat se tak jak jsem a rozhodnutí mít se ráda v nímat se krásná. Nedávno jsem psala na podobný téma, jen o váze a konfekčních velikostech. :) K čemu jsem sama došla je, že ať už chce člověk vyřešit akné, váhu, nebo cokoli jinýho, nejlíp to půjde když "to" přestane (jako část sebe) nenávidět. Všichni máme něco, co bychom na sobě nejradši vygumovali. Můžeme se o to snažit, ale bez lásky to (podle mýho) nikdy nepůjde.

    https://www.jsemzena.eu/denik-jsem-plus-size-zena-a-jsem-na-to-hrda/

    Jinak co se péče týká, můžu vřele doporučit ultrazvukovu špachtli na pravidelné čištění ultrazvukem, rukama vůbec nemačkat (nebo to nechat na odbornici), nesahat si přes den do obličeje a taky jsem začala používat přírodní makeup od Alverde. Je trochu oříšek vybrat něco, co ti konečně sedne, ale dá se - a maj i slušnou krycí schopnost, a hlavně (!!) neobsahují silikony, ropné deriváty a další, co primárně dusí pokožku.

    Moc držím palce, a hej - jsi krásná! :) Protože nejsi blbá, máš obří osobnost, skvěle píšeš, máš vychytanou image, úžasně fotíš... a to tě dělá tím, kým jsi.

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj ... Taky léta bojuji, ale poslední dobou je to lepsi... zkus na měsíc nizkosacharidovou stravu a třeba to pomuze (mě to pomaha) a pak je super konjakova houbička Kongy s aktivním uhlim ;) držím palce

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju za radu, ale já už s jídlem experimentovat nechci :)

      Vymazat
  6. Ano, akne je zánět. Nízkosacharidovka cca do 100 gr S/den by měla stačit. Vyradit cukr a mouku, škroby. I pri protizánětlivé dietě se jí tato strava

    OdpovědětVymazat
  7. Drzim palce, moc dobre vim, jake to je. Jsem atopik a s tim mam spojene i problemy s akne. Celou pubertu jsem kvuli tomu protrpela, prisla jsem si oskliva a menecenna. Kolik pripravku jsem vyzkousela! Nepomahalo nic.. Dnes uz jsem s tim nejaky rok srovnana a i plet uz se srovnala. Porad neni dokonala, ale je o moc lepsi.
    Drzim palce v boji! A jestli muzu, tak bych doporucila na procisteni caj z korene pampelisky, ze zacatku casteji, postupne klidne jen na novoluni (pul hodiny pred snidani a pul hodiny po snidani). A chodit pravidelne na kosmetiku.. Ono to pujde. ��

    OdpovědětVymazat
  8. Když čtu info o blogerce tak milovnice všeho sladkého....tady máte spouštěč... koukněte na FB na skupinu low carb stravování. Řeší se tam hlavně tyto problemy

    OdpovědětVymazat
  9. Moc dobře vím, jaké to je. Sama jsem trpěla vážnými projevy akné. Ani lékař na kožním a jeho antibiotika nepomohla.

    Až jednoho dne jsem objevila kosmeceutika TianDe, řadu na péči o pleť Master Herb. Objednala jsem, vyzkoušela a jsem spokojená. I když sem tam se pupínky objeví, v menší míře a rychle se hojí.
    Chce to také detox organismu. TianDe má detox náplasti, čaje. Chce to očistit organismus samozřejmě správnou stravou a pitný režimem, cvičením. Toxiny v těle často způsobují problémy s akné. Navíc málo kdo řekne, jak správně používat produkty pro péči o pleť... Základem je očistit líčení třeba micelární vodou, umýt čistícím gelem s houbičkou, dočistit a hydratovat tonikem, ošetřit léčivou péči a poté hydratační krém. Také používat na akné určené masky, sem tam peeling. Kombinace správné péče o pleť, vyvážená strava a pitný režim, celkově detoxikace a pohyb, to je nejlepší recept, jak uspět a vyhrát nad akné.

    Sama jsem se po dlouhé době osypala, takže udělám podzimní detox a zase bude dobře :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Detox jsem zkoušela, skvělá věc. Jen k tomu nepotřebuju čaj ani náplasti (to je podle mě úplná blbost). A co se kosmetiky týče - už pozoruju viditelné zlepšení pleti jen díky tomu, že jsem přestala používat právě micelární vodu, peelign a krém. Takže tohle všechno bude hodně individuální ;)

      Vymazat
  10. Když jsem byla v pubertě tak jsem pár pupínků měla a vím, že nejde o nic příjemného a navíc je to téma dost tabu a asi vždycky bude a proto před Tebou smekám, že o tom dokážeš mluvit, i když ti to není vůbec příjemné.
    Nikdo není dokonalý a ani ty holky s dokonalou pletí ne, protože sice třeba nemají akné, ale jejich problém bude jinde.
    Nicméně jsem Ti chtěla doporučit Aknecolor, třeba ho znáš a používala jsi ho, ale raději ho zmiňuji, protože kdykoliv jsem měla problém s akné a použila tohle, tak jsem měla po starostech. Někdo ho používá místo make-upu nejlepší je asi když je člověk doma a naplácá si ho na vyčištěnou pleť. Tak pokud neznáš tak zkus. Ještě můžu doporučit například kosmetickou značku Alcina s řady na problematickou pleť.

    OdpovědětVymazat