středa 20. června 2018

Když se sejdou třešně s borůvkama ♥

Tohle období je úžasné na dostupnost spousty druhů ovoce. A z toho mám největší radost! ♥
Takže když jsem byla v centru a po cestě "potkala" stánek, odkud na mě už zdálky zářily třešně a borůvky, měla jsem jasno - bude koláč. A ze špaldové mouky!



Recept jsem si našla na internetu a trošku si ho poupravila.
Na koláč potřebujete:

  • 4 hrnky špaldové mouky
  • 1 prášek do pečiva 
  • 1 vanilkový cukr
  • půlka hrnku kokosového cukru (nemusí být)
  • 2 hrnky mléka¨
  • 3/4 hrnku oleje
  • 4 vajíčka
  • 1 bílý jogurt
  • ovoce (přesné množství vám neřeknu - kupovala jsem asi půl kila borůvek a něco málo přes půl kila třešní)
Jak už jsem uvedla - cukr být nemusí a pokud chcete koláč sladší, cukr přidejte. V původním receptu byl jeden hrnek třtinového cukru. Ten doma nemám, proto jsem použila kokosový, ale jen půlku hrnku. Taky jsem si upravila oproti původnímu receptu množství surovin, abych měla koláč vyšší.

Smícháte suché ingredience, poté přidáte olej, mléko, vajíčka a jogurt. Nalijete na vymazaný a vysypaný plech, nasypete ovoce, jaké máte rádi (u mně samozřejmě vedou borůvky a třešně) a šup s tím do trouby na 200°C asi na 20 minut.
Já jsem ještě část těsta obarvila kakaem a až pak pokladla ovocem.

Špaldová mouka mi fakt chutná a s oblíbeným ovocem a kávou - hříšně dobrá kombinace :)



Máte tip na nějaký dobrý ovocný koláč? 
Sem s ním! 
T.

2 komentáře:

  1. Jůů, zdravá buchta ze špaldovky, to je moje ♥ Moc hezký recept. Babička teď také pekla, ale klasický koláč s borůvkami, třešněmi a drobenkou :) Já jsem teď dělala mandlovou bublaninu s třešněmi, na kterou jsem dávala recept na blog :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  2. Musím se podívat na všechny ty tvé dobroty! :)

    OdpovědětVymazat