pondělí 21. května 2018

Jen tak být

K napsání dnešního článku mě přivedlo před několika týdny plánování volného víkendu.
Uvažovala jsem, jak z něj vytěžit maximum a zjistila jsem, že nemusím. Že to město, které jsem vždycky chtěla navštívit, ale zrovna dnes na něj nemám náladu, tam ještě chvíli na mě počká. Že ten kopec, na který jsem chtěla vylézt, ale zrovna se na to necítím, tam taky ještě chvíli postojí.
Že mnohem raději si zajdu na farmářské trhy a pak dočtu knížku.

Určitě to znáte - máte před sebou volno nebo dovolenou a okamžitě jste atakováni otázkami typu:
Co všechno máš v plánu? Co budeš všechno dělat? Kam pojedeš?

A když vám to volno skončí, je to tu zas: Tak kde jsi byla? Co jsi všechno stihla? Ty jsi nikam nejela? A proč jako?



Tak já vám něco teď povím. Podle mě je úplně v pořádku nikam nejet. Je v pořádku nemít volný den/týden naplánovaný k prasknutí. Je v pořádku jen tak být.

Miluju, když vím, že mám volno a můžu něco podniknout. Ale zároveň miluju, když vím, že mám volno a nebudu nic dělat.

Víte, už takhle má člověk strašně moc povinností, které ve volném čase musí stihnout. Od úklidu a praní, přes různé zařizování, nákupy a já nevím co všechno ještě. A v poslední době mám pocit, že se stalo povinností i to užití si volna stylem "někam musím jet, něco musím vidět".

S tím já už končím. Výletovat a cestovat budu, až se mi bude chtít, budu na to mít chuť a nebudu se trápit tím, že jsem dovolenou strávila třeba jen odpočinkem. Je to moje dovolená, jen moje.

Máte týden volna a nechce se vám nic podnikat? Tak to nedělejte. Není to povinnost.
Pořád se říká, že život je příliš krátký a je třeba si každý den užít. Ano, to je pravda. Ale zároveň je dost dlouhý na to, abychom se mohli zastavit a neměli z toho výčitky svědomí.

Já ráda cestuju, ráda poznávám nová místa, ráda jezdím na výlety. Tohle rozhodně není nějaký proticestovatelský článek.
Jen vám chci říct - nehoňte se. Dopřejte si odpočinek. Uklidněte se. Vypněte. K ničemu se nenuťte.

To že vám ostatní něco podsouvají a že bychom měli tohleto a támhleto, to úplně vypusťte.



Je to fajn, prostě někdy jen tak být.
Tak buďte ♥
T.

2 komentáře:

  1. V dnešní hektické době čtu tuto větu: "Ale zároveň je dost dlouhý na to, abychom se mohli zastavit a neměli z toho výčitky svědomí," jako modlu. Děkuju a Amen.

    OdpovědětVymazat