středa 8. dubna 2015

Jak to vypadá, když se sejdou skalní fanoušci jedné německé kapely?

Na cestě životem potkáme spoustu lidí - ve škole, v práci, na koncertě, v dnešní době se můžeme i "potkat" na sociálních sítích.. Já potkala pár báječných lidí na sraze fanoušků kapely Rammstein, už je tomu pár let a stále probíhají srazy, kde se setkáváme.
No a na jednom takovém srazu jsem byla před pár týdny, opět jsem si to velmi užila a teď vám o tom povyprávím!

A jak vlastně probíhá takový sraz fanoušků německé kapely Rammstein?
To se vytvoří událost na facebooku, pronajme se klub v Praze, vymyslí se program, pozvou se lidé a pár vrchních nadšenců si nacvičí večerní vystoupení, aby pak v roli členů kapely pobavili další příchozí nadšence.
Na takovém sraze se popíjí, vypráví, tančí, zpívá, fotí, natáčí... A tak nějak zvláštním způsobem se už ani moc nemluví o kapele samotné, spíš o tom, jak se kdo má, co kdo dělá.. protože se už přece jen všichni známe a bereme tuhle akci hlavně jako příjemné setkání s přáteli.

Ale teď zpět k samotnému vystoupení. Bylo to už čtvrté vystoupení kluků, které na sraze odehráli. Víte, hodně lidí odsuzuje revivaly a žije jen kapelou samotnou. Mně revivaly nevadí, právě naopak - zkracují čekání na oblíbenou kapelu a můžeme si to užívat naživo a ne jen doma ve sluchátkách. No a když v takovém fanouškovském revivalu hrají vaši přátelé - je to o to větší zážitek! Já osobně jsem byla velice nadšená, protože kluci si dali záležet jak na svých výkonech, tak i na vzhledu. Ostatně, podívejte se sami :)








Za bubny je Jirka, na kytary hrají Patrik, Zdeněk a Tonda. No a ten zpívající fešák a člověk, který tohle všechno pravděpodobně nejvíc prožívá, je Pája, kterého už nějakou tu chvíli znám a zeptala jsem se ho na pár otázek, které mě zajímaly a rozhodla jsem se jeho odpovědí využít a zveřejnit je tady na svém blogu, protože vám tak trochu pomohou pochopit podstatu tohohle článku a vůbec těchto srazů, kterých se tak ráda účastním. Rozumějte - byl to návštěvník srazů a fanoušek jako my všichni a poslední dobou se z něj stává taková naše hvězda :)
 
Jak vůbec vznikla myšlenka toho, že na sraze fanoušků kapely Rammstein budeš s pár přáteli hrát a zpívat?
 
"Ahoj, nejprve chci poděkovat za možnost rozhovoru na tvé stránce, Terezko. Začalo to na jednom ze srazů (pokud se nemýlím tak na v pořadí třetím fanouškovském srazu kapely Rammstein)..Tehdy jednoho z kluků napadlo, že se udělá vystoupení jen tak pro kamarády a pro srandu. Začalo se to tedy realizovat až nastal den D. Já v tu dobu byl právě odvezen domů po dlouhé hospitalizaci v nemocnici, takže se vše nejprve jevilo tak, že budu muset sraz vynechat. Mé srdíčko ale tohle nechtělo příjmout a i přes riziko jsem se na sraz dostavil. Možná je to osud, karma nebo nějaká náhoda, ale v ten den, kdy se mělo na sraze hrát, nepřijel předem domluvený zpěvák a kluci proto nemohli hrát. V tom jsem se na sraze zjevil já a i přes mé, několikrát opakované slovo ''ne'', jsem stejně na podium šel a odzpíval to. Sice to bylo strašné, ale účel jsme splnili.. Potom jsem měl v hlavě myšlenku, že to musím napravit, protože nesnáším, když je někde nějaká práce ''odfláknutá'' i když jsme v tu chvíli dělali, co jsme mohli. Tak mě napadlo chopit se organizace a udělat na dalším sraze další koncert už trochu na úrovni. Sice to nebyla taky žádná sláva, ale už to bylo lepší. Další koncert, který jsme hráli, to už byl v pořadí 3. byl úplně o něčem jiném. Bylo to o mnoho povedenější a hlavně se to hodně blížilo originálu. Byl na styl Mig tour vol 2.
Poslední koncert byl dne 14.3.2015 podle, asi nejznámějšího záznamu kapely Rammstein, Live aus Berlin 1998. Myslím si, že se nám dost povedl, až na nějaké menší technické potíže. Také jsme měli dva nové členy kapely oproti minulým koncertům, takže to bylo o to těžší, ale zvládli jsme to. Každopádně nikdy nezkoušíme, máme vždy pár hodin před koncertem nějaké sehrání a potom jedeme na ostro. Myslím si ale, že je to čím dál lepší a lidi se určitě bavili."
 
Proč jsi zrovna za zpěváka/Tilla? Proč nejsi třeba kytarista? Když jsem viděla, jak umíš na kytaru hrát :)
 
"Rammstein poslouchám opravdu od malička a Till byl pro mě něco jako pán, bůh nebo jak to říct. Byl to prostě ideál člověka, kterým bych chtěl jednou být. Úspěšný, nadaný, charismatický a pořádný chlap, kterého ženy milují. Tohle mi tak nějak zůstalo od malička, takže pokud se bude hrát, vždy budu ten, jehož opravdu uznávám. Na kytaru hraju, protože je to můj koníček a zahraju si všechno, co mě nějakým způsobem osloví a není nad moje síly."
 
Líbíš se fanynkám? :)
 
"Líbím." (Autorka blogu souhlasí, hihi :))))
 
I když už jsi zpíval po několikáté, nestyděl jsi se?
 
"Co se studu týče, tak ten ani nebyl. Hrajeme přeci pro kamarády. Spíše myslím na to, aby vše vyšlo a nejvíce nervozní jsem, že vypadne nějaká technika, ale co se přímo vystupování týče, to určitě ne. Možná to bude znít namyšleně, ale proč bych se měl stydět, když si myslím, že jsem v tomto nejlepší."
 
Kdybys věděl, že by nějaký člen Rammstein přijel na sraz, zpíval by jsi před ním?
 
"O tom jsem strašně moc přemýšlel a ještě jsem přemýšlel, kdyby hrál třeba s námi, to je dobrej sen, viď :) Určitě, chtěl bych mu tím dát najevo, jak moc pro nás tohle znamená a jak moc je máme rádi. Myslím si, že například Paula by to pobavilo :))"
 
Co si myslíš, že by ti řekl Till, kdyby tě viděl zpívat a napodobovat ho? :)
 
"Dle mého by se bavil, ale nedal by to najevo..Bůh ví, co se by se mu v hlavě odehrávalo. Já bych se na jeho místě asi bavil, ale to je individuální. Třeba by ho to naštvalo :)))"

 
Budeš se dál zúčastňovat srazů a předvádět se před námi?
 
"Jistě.. Já se rád předvádím! Těším se na další sraz!"

 
 
A co říct na závěr? Pokud jste někdy uvažovali nad tím, že byste takový sraz navštívili, neváhejte. Ale i vy, kteří jste o tom ještě neuvažovali, doufám, že vás tenhle článek trochu navnadil a taky se jednou zúčastníte podobné hudební akce.
Já se pravidelně zúčastňuji i srazů fanoušků Depeche Mode a rozhodně o tom také jednou napíšu článek, protože jsou to akce, které jsou dotažené do posledního detailu a určitě si zaslouží také samostatný článek.
Prostě není nad to si užívat hudbu všemi možnými způsoby :)
 
 
 


Žádné komentáře:

Okomentovat