pondělí 24. února 2020

Dobojováno?

Myslím si, že co se akné týče, už jsem v bodě, kdy se už nepohnu (alespoň nějak výrazně) dál.
Takže jsem se rozhodla to dnešním článkem uzavřít, ukázat porovnání a sepsat, čím jsem proti tomuhle strašáku zakročila a co pomohlo.

Je jasné, že každý jsme jiný, každý máme jiný styl života, jinou pleť atd.. Takže tohle je čistě jen a jen moje zkušenost a nemusí to být u každého stejné, možná že ani trochu podobné.

Už v úplně první článku, kde jsem ukázala fotky, v jakém stavu je moje pleť, jsem zmiňovala, jak jsem se roky natrápila a nabrečela při každodenním pohledu do zrcadla a jak jsem byla nešťastná.
Dneska mi to připadá jako by se to stalo v minulém životě a když se na ty fotky zpětně podívám, říkám si - fakt jsem tohle byla já? - tak to už zvládnu všechno.

Je nejjasnější věc pod sluncem, že záleží na životním stylu, na stravě, vhodné kosmetice atd atd..
To, co vám tady teď píšu za body, jsou spíš takové méně známé a mnou dlouhodobě vyzkoušené věci, které by vás třeba ani nenapadly:

  • okamžitě a nemilosrdně vyhoďte do koše makeup, pudr, podkladovou bázi a všechny podobné sra*ky (jo bolí to, hlavně když pokud váš makeup stál tisíce korun jako ten můj) - já tohle udělala. A jednu věc mi teď věřte - až nebudete bez toho chtít vyjít z domu jako já, uvědomte si, že všem ostatním je váš obličej úplně u zadku, protože každý má své starosti. Už po pár dnech začne pleť dýchat a je to neuvěřitelně krásný pocit všechno na obličeji vnímat bez "masky" - slunce, vítr, pohlazení...
  • já jsem teda vyházela i všechny krémy na obličej - v tom jsem viděla taky velké zlepšení, používala jsem sice na akné, ale jeden na den, druhý na noc, k tomu ještě sérum.. To bylo moc. Všude se píše, že mastná pleť potřebuje hydrataci - každá pleť potřebuje hydrataci, to je přece jasný. Ale já jsem vypozorovala, že mojí pleti je bez krému líp. 
  • odnaučte se používat na obličej ručník a utírejte si pleť do kosmetických kapesníčků (ekologové se z toho podělají, ale bohužel je to nejlepší varianta), nebo si pořiďte hodně malých ručníků, ale po každém použití šup s ním do koše na prádlo a nahradit novým čistým vypraným
  • pravidelně si perte povlak na polštář - v noci se pleť mastí a potí a otírá o polštář a vy si tam další večer s čistou a ošetřenou pletí lehnete, a další, a další.. takže když perete, přihoďte tam pokaždé i povlak 
  • vyhoďte i micelární vodu - a pokud ji k životu potřebujete, tak ji alespoň z obličeje oplachujte, protože napadlo vás někdy, co za svinstvo v ní musí být, když vás dokáže odlíčit? Já ji nahradila borovou vodou a Jarischovým roztokem.
  • neškrábejte si pleť - a když už máte potřebu si něco vymáčknout, nechte to na doma, kam si pořiďte dezinfekci a tou hned místo očistěte, já používám třeba Septonex, kterým je fajn si i po umytí pleti očistit zanícená místa na obličeji
  • zajít si jednou měsíčně na vyčistění pleti k odborníkovi samozřejmě taky vůbec není na škodu :)

Ale co vidím jako úplně největším a nejdůležitějším bodem, jak se zbavit akné? Začít mít rád/a svůj obličej! Je to neuvěřitelné klišé, ale já svoji pleť fakt nenáviděla a podle toho k ní i přistupovala a byla k ní hrubá. Pak mi ale došlo, že to je špatná cesta. Začala jsem se k ní chovat jemně a s láskou a to byl velký krok vpřed :) 

Obrovským pomocníkem je mi sérum s vitamínem A od značky Medik8, které používám na noc. Místo krému na den používám tónovací krém na problematickou pleť od La Roche Posay. A převoněné masky z drogerie, které akorát štípaly a nic nedělaly jsem nahradila bílým a zeleným jílem od Saloosu.

No a jak to vypadalo a vypadá teď? 

ZÁŘÍ 2018



ÚNOR 2020 


ZÁŘÍ 2018




ÚNOR 2020



Pořád to není úplně dokonalé a pořád se mi na pleti něco objevuje a zbyly i nějaké jizvičky, ale víte co? Poprvé v životě mi nedělá problém někam jít nenalíčená, užívám si léto u vody a ráno strávené dlouhým snídáním místo dlouhého líčení a zakrývání.

Tak vám všem přeju hodně štěstí,ať už bojujete s čímkoliv♥
T. 

1 komentář: