sobota 8. dubna 2017

Zamilovala jsem se.

Do magického realismu.
Do finského podivna.
Do Pasiho.
Do Magického průvodce městem pod pahorkem ♥



Je to už víc než rok, co jsem přečetla Literární spolek Laury Sněžné. Byla jsem z něj nadšená a chtěla víc. A konečně jsem se dočkala.
Jako svoji (tak trochu jubilejní) třístou přečtenou knihu jsem si nemohla vybrat lepší kousek než Magického průvodce městem pod pahorkem.
Když mi (nutno podotknout že zcela nečekaně) přišel balíček od nakladatelství Paseka a v něm byla právě tahle knížka, měla jsem radost jako už dlouho ne! (to že jsem s balíčkem poskakovala po kuchyni a nadšeně pokřikovala tu už rozvádět nebudu)

A proč takové nadšení??
Protože hlavní hrdina Olli Suominen neustále ztrácí deštníky, pracuje v nakladatelství, je členem filmového klubu a (samozřejmě) si sebou z dětství nese nějaké to tajemství. No řekněte - není už tohle naprosto geniální? Je!
A Ollimu se ozve dávná láska z dětství, která se stala spisovatelkou - Kerrtu. Asi vás hned napadne, že půjde o znovuobnovenou lásku. No.. možná. On je totiž Olli ženatý a má malého synka, který jednoho dne zmizí a po něm i jeho manželka. Ollimu chodí na facebook instrukce, kterými by se měl řídit, aby ještě svoji rodinu někdy viděl. Že to zní tak trochu obyčejně detektivně? Ale není to tak.
Vracíme se s Ollim do jeho dětství a poznáváme jeho sny, které se mu zdají (a já už myslela, že to jen mně se zdají takové psycho věci!) a začínáme víc a víc chápat zkoumat to podivno kolem jeho osoby. Ztracený kamarád, tajné chodby, dívka v hruškových šatech, přirovnání všedních situací k situacím filmovým, dávná láska...

"Kerrtu, uvědom si, že i já miluji tebe.
Jsi moje dívka v hruškových šatech.
Žádná síla na tomhle světě mi tě už podruhé nedokáže vzít."




Víte, tohle nejde prostě popsat. Nebo jako jde, ale né tak jak bych chtěla. Tohle si musíte přečíst/prožít sami.
Tohle je přesně ten žánr, kterého chci víc a víc a jeho čtení mi způsobuje čím dál větší závislost na neobvyklých zápletkách a zvláštních postavách. A já chci děsně nějakou takovou postavu potkat a připadat si jako v takovém magickém a trochu napínavém příběhu a taky mám po téhle knize děsnou chuť na hrušky a děsnou chuť odjet do Finska a obléct si nějaké boží barevné šaty... Ach.


Je to kouzelné, je to finské. Najdete tu sny, lásku, sex, knihy, záhadu, násilí.. A všechno tohle dohromady vytváří to krásné finské podivno, které prostě musíte poznat ♥

5 komentářů:

  1. Zní to zajímavě a záhadně :) Už si knížku přidávám do "to-read" listu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda, že se mi to tak podařilo popsat! Až si ji pořídíš a přečteš, napiš! :)

      Vymazat
  2. Terezko, já se ta těším :) Laura je moje srdcovka, tohle je přesně to, co mi sedí a věřím, že Magický průvodce nebude jiný. Už abych se k ní dostala, mám ji od vydání, ale sloupeček knížek se prostě netenčí :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky je na co se těšit!! :) A s tím sloupečkem knížek to chápu, ale já tak trochu předběhla a sloupeček kvůli Magickému průvodci odložila :D A nelituju!

      Vymazat
  3. To je super, díky za tip. Na Lauru Sněžnou jsem narazila náhodou v knihovně a okouzlila mě nesmírně...už se těším na tuhle knížku :)

    OdpovědětVymazat