pátek 14. dubna 2017

Ach, ten Jackaby!

Jako to už se mnou není normální.
Už jsem tu jednou psala, že od zamilovávání se do hudebníků (i když někteří mě drží stále), jsem přešla
ke knižním hrdinům. No, a je to zase tady!

Když jsem před rokem četla Jackabyho od Williama Rittera, dávala jsem fotku knihy na instagram
s komentářem, že s Jackabym chci pracovat. A ano - to nejlépe vystihuje, jak moc se mi knihy o něm/s ním líbí. No... i když si tu naši spolupráci moc nedokážu představit, protože Jackaby je detektiv a jeho nejoblíbenější věci k vyšetřování jsou často věci nadpřirozené, nevysvětlitelné a nebezpečné. A vzhledem k tomu, že se všeho bojím a lekám a krmím sama sebe i ostatní kolem teoriemi o nemrtvých a já nevím o čem všem ještě, díky kterým se pak bojím ještě víc, kdo ví, jestli by to se mnou Jackaby vydržel.. Ale stejně bych to chtěla zkusit! (víte, kolik by z toho bylo článků a fotek na instagram?!?)

Druhý díl - Případ ukradeného zubu - jsem si vybrala k recenzi od Martinusáků. A udělala jsem dobře!



S Jackabym jsem vás už trochu seznámila. Jen jsem zapomněla dodat, že kromě jeho skvělých schopností vypátrat jakoukoliv záhadu je i vtipný. A to se hodí (třeba když jste na stopě něčemu velkému a krvežíznivému). A taky má věčně rozcuchané vlasy, nosí podivnou čapku a velký kabát (další důvod chtít ho poznat!).
Tentokrát to začne docela nevinně jednou kočičkou, která se promění v rybu. Říká vám něco masožravý kožoměnec? Nejspíš ne, ale to nevadí - budete mít možnost se tu s ním seznámit. A samozřejmě taky s Jackabyho asistentkou Abigail, která je vypravěčkou příběhu, s Jenny, která je duch obývající Jackabyho dům a ještě s dalšími neobyčejnými postavami, se kterými se sejdete u vykopávky pravěkého ještěra, odkud zmizel zub.
Zdánlivě obyčejný výlet za vykopávkou se ale promění v pátrání po něčem neznámém, co zabíjí lidi i zvířata. Ještě že si to vezme na starost právě Jackaby, pochybuju totiž, že by to někdo zvládl lépe. Samozřejmě
za asistence Abigail, v psa se měnícího policisty Charlieho a milovníka a sběratele podivných tvorů Hanka.





Strašně, ale strašně moc se mi líbí to prostředí, ve kterém se příběh odehrává. Nová Anglie po roce 1890. A i když já moc na historickou literaturu nejsem (výjimkou jsou knihy o 2.světové válce), tohle teda můžu!
Nečekejte nějaký zapeklitý detektivní případ s šokující pointou. Ani žádné zbytečné násilí, které je dnes tak populární používat v knihách. Spíš zažijete dobrodružství, u kterého se zasmějete a možná i o něčem poučíte.
Je to čtivé, je to zábavné, je to odpočinkové. A stojí to za přečtení! A já se už strašně těším na další díl. Pokud jste viděli Sherlocka Holmese s Robertem Downeym Jr. v hlavní roli a líbil se vám, tak tohle je rozhodně čtení pro vás.

A určitě chci na závěr ještě vyzdvihnout obálku! Ta je nádherná, stejně jako u prvního dílu, a já se na ni i
po přečtení knížky nemůžu vynadívat.



Pokud máte chuť se ponořit do kouzelného příběhu a poznat jednoho bláznivého detektiva, který si umí poradit v době bez všech možných moderních vymožeností, pořiďte si také svého Jackabyho tady.


P.S. Po napsání tohoto článku jsem se čistě ze zvědavosti podívala na pár recenzí na Jackabyho a spíš než to, co si o něm ostatní myslí, mě zaujalo, jak moc dlouhé a plné psaného projevu ty recenze jsou a jak moc mě to nebavilo číst... Takže takové se asi nikdy psát nenaučím, protože bych u toho nejdřív umřela na nudu já a pak i všichni ostatní :D

1 komentář:

  1. Máš pravdu, obálka je opravdu kouzelná, zaujala mě hned spolu s tím, jaké máš zase krásné fotky.
    :D:D Tvoje Ps. pobavilo. :D:D

    OdpovědětVymazat