pondělí 26. prosince 2016

Hilda se vrátila!

Je to tak, tahle okatá modrovlasá holčička se vrací v druhé komiksové knížce plné dobrodružství.
A protože se mi stala taková jedna boží věc a navázala jsem spolupráci s internetovým knihkupectvím Martinus.cz, dostala se ke mně Hilda nečekaně jednoho pracovního prosincového dne se spoustou záložek, taky s boží plátěnou taškou a spoustou dalších papírových "blbůstek", které já zbožňuju a hrozně si užívám jejich vybalování!
No a jaká je nová Hilda (tedy kromě toho že je děsně fotogenická)?



Už v dubnu jsem četla první komiksovou knihu o Hildě a hned, jak se mi dostala do rukou, jsem věděla, že to bude takový barevný a veselý poklad v mé knihovně. A taky že ano.
Víte jak děsně fajn je někdy utéct od všech těch vážných témat a ponořit se do obrázků a pohádkových příběhů? Noooo vlastně víc než děsně fajn, úplně nejděsněji fajn :)





Tentokrát řeší Hilda starosti spojené s tím, že se s maminkou přestěhovala do města jménem Trolberg, což pro tuhle malou rozumbradu, která byla zvyklá si vzít skicák, okurkový sendvič, Větvíka a objevovat nové rostliny nebo pozorovat řeku, není jednoduché.
Ve městě totiž není řeka, nejsou skály, není les, nejsou žádné nové rostliny, ale jsou tu děti, spousta lidí, taky škola a spousta domů a ulic, ve kterých je snadné se, jak Hilda na vlastní kůži pozná, ztratit.



V knize jsou dva příběhy - Hilda a Ptačí slavnost a Hilda a černý pes.
V obou příbězích jsem se dozvěděla spoustu nových a užitečných věcí!
Věděli jste třeba, že existuje krysí král? A že takový krysí král jsou vlastně krysy zašmodrchané svými ocásky do sebe, které splynou v jednu obrovskou strašidelnou krysí příšeru?
Nebo už jste vypátrali záhadu ztrácejících se věcí u vás doma? Klidně totiž u vás může bydlet domácí skřítek Tonto, který má někde obydlenou škvíru, do které vám klidně může zapadnout sešit s domácím úkolem nebo i konvice na kávu.
A co dělat, když musíte jet ze skautského tábora dřív domů, protože jste v ohrožení velkého černého psa?
A jak ošetřit zraněného ptáka a donutit ho chodit po svých?

Tohle všechno se tu totiž taky můžete dozvědět a klidně bych tu o Hildě mohla ještě nějakou chvíli psát, ale vidět ji a přečíst si celé její dobrodružství, to prostě musíte zažít na vlastní oči!







Nesmím zapomenout zmínit autora - Luke Pearson podle mě stvořil v každém detailu naprosto úžasný svět, který vás dokáže okouzlit. Některé jeho ilustrace jsem si musela prohlížet několikrát za sebou a delší dobu, protože mě fascinovalo, jak si s nimi vyhrál a jak moc bych třeba takového domácí skřítka nebo Větvíka chtěla potkat naživo!

Pokud jsem vás nalákala na tuhle komiksovou nádheru, určitě si taky jednu pořiďte a to tady!

Hildu totiž doporučují i nečtenáři :)
A skvěle se čte třeba s hrníčkem kakaa :)



Tak co, taky jste v poslední době propadli komiksům? 
T.

2 komentáře:

  1. O Hildě jsem už slyšela a rozhodně si chci o ní přečíst :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Moc se mi líbila první kniha, měla jsem obrovská očekávání, tak jsem byla nakonec zklamaná. Ale další díly si určitě koupím, protože se mi Hildin svět moc líbí, je skvělá :)

    OdpovědětVymazat