čtvrtek 3. prosince 2015

Už se blíží....

.....Vánoce!
Ano, ano. Rok strašně rychle utekl a je tu zase prosinec a všechno to bláznivé šílenství okolo Vánoc.




Tak nějak zvláštním způsobem se na ně těším i netěším. Čím jsem starší, beru Vánoce vážněji. Rozhodně si pod tím nepředstavujte přípravy na ně jako je mytí oken, velký předvánoční úklid atd., to jsou věci, které jsou podle mě zbytečné a vážně je brát asi nikdy nebudu. Spíš mě napadají myšlenky na ty, co si Vánoce nemůžou užít ve svém domově, nebo se svými příbuznými a vzpomínám na to, jaké to bylo, když jsem byla malá mladší a na Štědrý den jsme se sešli v hojném počtu a tak trochu mě přepadne smutek nad tím, že lidé umírají, rozchází se.. a už není možné prožívat další takové večery.

Ale dost bylo smutnění!
Ať chceme nebo ne, atmosféra blížících se svátků nás prostě dostihne. V práci už nám hrají vánoční písně a koledy, navíc už pár týdnů máme stoly plné vánočního zboží (kdyby někdo nevěděl - pracuji v prodejně nábytku u bytových doplňků) a tak jsem vánočně naladěná a konečně mi už začíná docházet, že Vánoce se neskutečně rychle blíží - brzo, že? :)
Neodolala jsem a před pár dny jsem pokoupila (ačkoliv jsem se rozhodla šetřit na dárky - však to znáte) nějakou tu výzdobu, ať dám našemu bydlení taky trochu té vánoční atmosféry.





Klasicky jsem zamířila do Ikey, kde jsem miskou se čtyřmi svíčkami nahradila adventní věnec. Vím - tradiční věnec vonící jehličím k Vánocům patří, ale neměla jsem dostatek času si na něj sehnat věci a hlavně ho vyrobit. Navíc se obávám, že bych ho ani neměla kam dát - v obýváku i kuchyni máme malý stůl, zatímco tahle úzká miska se zdá být vhodným řešením :) (I když určité riziko je tu stále - naše psí spolunájemnice totiž strká svoji fousatou tlamu do svíček. Ale tak nějak doufám, že se poučí ze svého posledního setkání se svíčkou, kdy se jí povedlo sice svíčku knokautovat, ale nevyvarovala se ztráty několika chlupů na bradě.. Jen to zasyčelo.)

Rok od roku se taky víc a víc zamilovávám do sobů, losů, daňků, jelenů a taky jsem se nemohla vynadívat na wapiti v ostravské zoologické zahradě, tak jsem si takového malého roztomilého krasavce musela pořídit na svůj čtecí stolek :)


Ještě trochu výzdoby pravděpodobně přidám, jak se znám. Taky jsem dnes poprvé pekla cukroví a samozřejmě bych to nebyla já, kdybych ho trošku nepřipálila (stále to ale přičítám ošklivé staré plynové troubě). Ještě jsem ale letos neměla svařák či punč a ani trdelník, takže to musím v následujících dnech dohnat!

Žádné komentáře:

Okomentovat