čtvrtek 6. srpna 2015

Červený vrch aneb kniha plná zombie

Pro "nemrtvé" mám slabost. Možná je taky znáte pod názvem "zombie" nebo "nakažení". Ale určitě víte, co mám na mysli.
Viděla jsem snad všechny filmy s tématikou "nemrtvých" a seriál The Walking Dead je můj nejoblíbenější. Ani nevím, proč je mám tak ráda. Jsou nechutní, vydávají trapné zvuky, jsou předvídatelní (vždycky půjdou jen a jen po vás) a nemůžete od nich čekat nějakou pointu jako v hororech, kde vraždí nadprůměrně inteligentní vrazi nebo duch někoho tragicky zemřelého.
Ale tak nějak mají svoje kouzlo a baví mě.
A tak když jsem se dozvěděla o knížce Červený vrch, ihned jsem si ji zapsala na svůj knižní wishlist (rozuměj seznam přání). A můj drahý (a nutno podotknout, že i velmi všímavý) mi tuto knihu daroval k narozeninám.



A o čem vlastně Červený vrch je?
To takhle jednou v pátek odpoledne přivezou do nemocnice pokousanou dívku, která má příznaky, o kterých se už nějakou dobu mluví - velké bolesti břicha a rychlý úbytek váhy. Po těchto příznacích přijde už jen smrt. A určitě vám už je jasné, co po téhle smrti přijde.
Hlavní hrdinka Scarlet je u toho, protože v téhle nemocnici pracuje. Na víkend poslala své dvě dcery k otci a rozhodne se je najít a odvézt na ranč Červený vrch, což je místo daleko od všech "nemrtvých" a kde by tudíž mělo být bezpečno.
A o tom je vlastně celá kniha. O cestě do bezpečí, o boji proti oživlým mrtvolám a o lidských vztazích v, na první pohled, neskutečných a život ohrožujících situacích.



Knížka se moc dobře čte a má navíc krásný obal. Takže chcete-li trochu napětí, oživlých mrtvol ale i těch mezilidských vztahů, doporučuju :)

Žádné komentáře:

Okomentovat