neděle 4. ledna 2015

I drobnosti dělají domov

Pokud někde žijete, chcete si to přizpůsobit k obrazu svému. Někdo má rád čisté strohé bydlení, žádné zbytečné "kravinky" (To není nic pro mě, když vidím někde kuchyni, která je absolutně dokonalá, super moderní, minimalistická a všechno v ní je schované za čistými naleštěnými dvířky, mám chuť si lehnout na kuchyňský pult a čekat na patologa.). Někdo naopak zase takovou tu na první pohled přeplácanost, která se ale jako přeplácanost pouze jeví, protože každá věc má své určené místo a byla na něj dána s promyšleností, aby v celku vynikla a hodila se do něj. To mám ráda já, moc se mi líbí, když někdo svůj domov neladí jen do určitých barev, ale naopak povolí uzdu své fantazii a zkombinuje barvy a prvky, které se vám můžou zdát na první pohled nezkombinovatelné, nebo svůj domov zaplní drobnosti, které se vám můžou zdát zbytečné, ale bez nich by to nebylo ono. A právě v téhle chvíli se dostávám k jádru věci, nebo spíš k jádru tohoto článku :)

Mám ráda detaily. Při koupi rtěnky mě zaujme její obal, na kterém je vyražená značky rtěnky a je krásně ozdobně zpracovaný. Nebo mám moc ráda všechny možné šperky, cetky a bižuterii, která se zajímavými detaily jenom hemží. A mým oblíbeným kouskem oblečení je bílá košile, kde jediné barevné vybočení je černý kamínek na límečku. A právě tak je to i s naším domovem, který jsme si s přítelem zařizovali před Vánoci - je plný drobností, které ho dělají opravdovým domovem. Něco jsem si přivezla z bývalého domova a spoustu dalších věcí jsem ještě pořídila. A mým velkým štěstím je můj drahý muž, který má pro tohle pochopení, protože se mu líbí některé věci jako mně a vidí svět okolo podobně jako já :)

Svíčky, vázy, ozdobný květináč ve kterém jsou místo květiny čajové svíčky, knížky, skleněná miska naplněná vánočními ozdobami, časopisy, fotky, staré fotoaparáty, staré hrnečky, vzorovaná krabice s hromadou knížek místo nočního stolku, uzel na závěsu.. je toho tolik, co dokáže udělat domov hezčím, útulnějším, koukatelnějším. A to je to, co mám ráda. A ani tyhle drobnosti nemusíte barevně ladit se zbytkem vybavení, protože tak ještě víc vyniknou. A ani jejich místo nemusí být bůhvíjak dobře promyšlené - pokud vás nic nenapadá, vsaďte na prvoplánovost, prostě něco někam jen "odložte". Pokud náhodou znáte anglický seriál Moje rodina, tak to je přesně ten příklad - interiér domu, ve kterém je seriál natáčen, je plný barevných stěn, tapet, váz, stolků, knížek, polštářů...

Tak si sem tam kupte nějakou maličkost, která vám udělá radost a zároveň zkrášlí a zútulní vaše bydlení :)









 


2 komentáře:

  1. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
  2. Jsem nadsena tvymi zajmy i vnimanim sveta. Tesim se na tvuj nazor: www.janakuzelova.cz

    OdpovědětVymazat