středa 24. září 2014

O tom proč se bojíme nosit výrazné rtěnky a proč je to škoda


"Ježiš, podívej co to má na puse!"
Ano, i s takovou větou se může setkat žena/dívka nosící rtěnku. Dnešní společnost totiž neuznává nikoho, kdo má něco navíc, kdo vyčnívá, kdo je něčím výrazný, kdo je jiný. Ale proč? Proč máme být všichni stejní? Nebyla by to přece hrozná nuda? To teda byla!
Jeden příklad za všechny: Před pár dny jsem byla v cukrárně s kamarádkou (bez rtěnky, protože mé obyklé tři až čtyři kopečky zmrzliny a způsob jejich jezení by žádná nezvládla) a kolem nás prošla slečna s rudými vlasy a rudými rty - podle mě perfektní kombinace, slovy kamarádky "Vidělas to?!" Takže asi tak.

Vždyť taková malá věc, jako je rtěnka, dokáže proměnit obličej, rozzářit ho, a nejen to - dokáže rozzářit celou osobnost. Proč bychom tedy měli brát ohledy na ostatní? Protože (a opět se budu opakovat) tak to v dnešní době chodí. Mně samotné trvalo než jsem si na rtěnku zvykla a teď se bez ní už skoro neobejdu. Cítím se s ní skvěle, baví mě. A víte co? Kritiku slýchám většinou od lidí typu "šedé myšky", tzn. co nejmíň nápadné oblečení, vlasy nejlépe schované v culíku, žádné doplňky a make-up. Takže ano - oni mají svůj styl (slušně řečeno) a já svůj, a to je ten problém. Já v žádném případě takové lidi neodsuzuju - to vůbec, ale pokud si sami dobrovolně zvolili svůj styl a vzhled, proč kritizovat ty, kteří to udělali taktéž, ale jen trochu jinou cestou?

Bohužel nám asi ani moc nedodá, že často mají něco proti rtěnkám hlavně muži. Dokonce jsem se dočetla v jednom článku, že rudá rtěnka působí na muže jako výzva k sexu, takže pokud ji žena má, je jedno jestli je chytrá, vtipná, nebo má jiné přednosti, ona prostě muže vyzývá k nemravnostem. Zajímalo by mě, jestli v tom hraje roli to, že muži reagují na červenou barvu jako nemravností chtiví býci (což je pouhopouhé přirovnání, protože býci jsou barvoslepí), nebo se jen prostě autoři článku ptali mužů, kteří nejsou schopni vnímat u ženy nic jiného než vzhled.

Nenabádám všechny, aby se hned rozeběhly do drogerie a koupily si tam tu nejvýraznější rtěnku. Spíš ty, které už nad tím přemýšlely, které si s tou myšlenkou pohrávají a neví. Protože na ulicích potkávám spousty nalíčených rtů - ale jen jemně, s nádechem růžové nebo hnědé.. ale naše rty si zaslouží zvýraznit, zkrášlit, zařvat do světa "Héj, tady jsme! A jsme k nakousnutí a krásně tvarované!" Naše drogerie a parfumerie nabízejí tolik krásných odstínů, až z toho oči přechází, stačí si jen vybrat! :)

Miluju ten pocit, když vím že nemusím vymýšlet co na sebe, protože si vezmu něco jednoduchého a výrazná rtěnka udělá veškerou zbylou práci za mě. A to mě na nich tolik baví! :)






1 komentář:

  1. Máš pěkný rtěnkový arsenál! :)) Super článek! Také se pomalu učím nosit výraznější odstíny. Zatím pozvolna, ale baví mě to. A i na fotkách to s výraznými rty vypadá o mnoho líp! :)

    OdpovědětVymazat