pondělí 28. září 2015

Pohádkový Krumlov

Český Krumlov je město plné historie, obchůdků se suvenýry, turistů, uliček plných restaurací a cukráren a ještě dalších věcí, na které si teď ani nevzpomenu.


Tohle město mám ráda snad už od jeho první návštěvy, takže jsem se do něj po letech zase moc těšila.
Těšila jsem se na zámek, zámeckou zahradu, na otáčivé hlediště, na pohádkové uličky pod zámkem...
Všeho jsem se dočkala. Jen mi to trochu otrávilo velké množství turistů (což se samozřejmě dalo čekat), kteří jsou prostě všude, absolutně všude a chvátají, strkají, ženou se, loví nejlepší snímky, pokřikují, šlapou po nohách.. No, bez těch bych se teda klidně obešla.
Vlastně jsem někdy i tak trochu pochybovala, nacházím-li se opravdu v České republice.
 

Na otáčivé hlediště v zahradě Krumlovského zámku mám krásné vzpomínky.
Byla jsem tu třikrát na představení a každé pro mě bylo velkým zážitkem - Tři mušketýři, Sen noci svatojánské a Kráska a zvíře.
Ta atmosféra, když je teplý letní večer, je tma a vy sedíte v zámeckém parku a sledujete herce, kteří vzápětí zmizí ve tmě, aby se po otočení hlediště vynořili na druhé straně, je úžasná :)





 
Samozřejmě jsme se museli před návštěvou zámku posilnit a tak jsme si zašli do řízkové restaurace Pivoňka.
Na kuřecím řízku s bylinkami s rajčatovým čatný jsem si opravdu pochutnala. Stejně tak na cuketovém salátě s mátou a chilli. K pití jsem měla báječnou, lehce štiplavou, zázvorovou limonádu.
A to prostředí! Jako doma na zahradě...:) Klidně si totiž na řízku můžete pochutnat pod větvemi jabloně!
 
Po návštěvě zámku a prozkoumávání pohádkových uliček jsme se vydali do muzea mučících nástrojů a den jsme zakončili čokoládovým dortem a kávou na náměstí!
 
 



1 komentář:

  1. Souhlasím, Krumlov je krásný a obecně jsou jižní Čechy jistota, pokud člověk neví, kam jet :)

    OdpovědětVymazat