čtvrtek 29. ledna 2015

Buďme šťastní!

Někdy je těžké být šťastným v dnešní době, protože náš svět se mění spíš k horšímu než lepšímu.

Ale my se to musíme naučit! Musíme se naučit radovat se z maličkostí, naučit se mít rád jiné i sami sebe, naučit se brát život a tenhle svět takový, jaký je. Tenhle svět se nezmění - rozhodně ne k našemu obrazu. Tenhle svět se totiž nevyvíjí podle našich představ a my sami si ho musíme přizpůsobit tak, aby byl pro nás přijatelným a snesitelnějším místem pro život.


Nejsem žádným vzorem dokonale šťastného a se vším spokojeného člověka, ale za svůj život jsem se toho už hodně naučila. Třeba to, že zlobit se na tenhle svět a na náš život nemá cenu a dokud s tím sami něco neuděláme, nic se nezmění. Sezení na zadku a hudrování na všechno kolem nám v ničem nepomůže. Kdyby to tak bylo, neměli bychom co dělat, neměli bychom se o co snažit, neměli bychom žádné cíle ani úspěchy, neměli bychom nic.
No a čím se řídím já, abych byla šťastná?

Vyřaďme ze svého života negativisty!

Impulsem pro psaní tohoto článku a pro přemýšlení nad tímhle vším se pro mě stal člověk, se kterým jsem byla nějakou dobu každý den ve styku a jeho neustálé stěžování si na život a všechno kolem bylo tak moc ubíjející, že mi to doslova otevřelo oči a rozhodla jsem se dělat všechno pro to, abych nikdy nebyla zapšklým a nešťastným člověkem, ale abych se naopak uměla radovat z maličkostí a abych si uměla všeho vážit. Nejhorší je, že tihle v jádru nešťastní a nespokojení lidé nemají pořádný důvod být takoví, jací jsou. Jsou zdraví, mají rodinu, mají práci, střechu nad hlavou.. Ale i přesto jsou věčně nespokojení a neustále to dokládají svému okolí věrohodnými historkami, jak mají ten život těžký, jak je nikdo nemá rád, jak jim každý podkopává nohy.. A když už jim dojdou tyhle historky, začnou pomlouvat všechny a všechno okolo. Potřebují slyšet, že mají pravdu a že je litujete a když ještě přidáte k dobru nějakou svou historku o tom, jak taky nenávidíte svět kolem sebe, budou ještě spokojenější. To je ale špatně! Nikdy se těmihle "nešťastníky" nenechte nakazit, oni totiž nakazit svoje okolí umí - já to zažila, bohužel. Už jsem skoro i chvíli věřila, že je všechno kolem špatné a nespravedlivé a já nevím co všechno...

Pokud máte tyhle negativisty v okolí, pryč s nimi! A myslím to vážně. Na světě je tolik lidí, tolik milejších, pozitivnějších, veselejších lidí, že nestojí za to se zahazovat s někým takovým.

Radujme se i z maličkostí!

Život je bohužel plný špatných věcí, ale i těch krásných. A pokud se dokážeme z věcí radovat, i z těch nejmenších drobností, máme vyhráno.

Já se z maličkostí radovat dokážu, už to mám tak nějak v sobě. Když jsem ještě bydlela u rodičů, radovala jsem se z toho, když mě přišel přivítat náš pes při příchodu z práce, nebo třeba i z nákupu. Obrovskou radost mám, když svítí slunce. Raduju se, když něco upeču a povede se mi to a ještě to ostatním chutná. Když objevím v knihovně nějakou dobrou knížku, mám z toho druhé Vánoce. Raduju se každý den z báječného přítele, kterého mám. Já mám vlastně i radost z toho, když si nalakuju nehty nějakou zářivou barvou.

Milujme!

Milujme své přátele, rodinu, zvířata, partnera, přírodu, své koníčky.. Podle mě je láska ta nejkrásnější věc na světě, ať už je k čemukoliv. I když nám někdy dokáže ublížit, i přesto nás dělá šťastnými. Já jsem šťastná právě díky té lásce partnerské, protože najít toho pro nás pravého partnera považuju za opravdové štěstí. Člověk by neměl na nic být sám a s milujícími osobami kolem se dá spousta věcí snadněji zvládnout.
Ale hlavně - milujme sebe! I když nejsme dokonalí, i když nám někdo vyčítá, jak se chováme nebo nechováme, jací jsme nebo nejsme, nesmí nám to srazit sebevědomí a dovolit pochybovat sami o sobě. Samozřejmě - musíme nad sebou přemýšlet a pokoušet se zlepšovat. Ale nesmíme dovolit, aby nám někdo dal záminku nad sebou pochybovat. Protože naše "já" je jedinou bytostí, se kterou budeme do konce svého života, jedinou osobou, na kterou se můžeme za každé situace spolehnout a jedinou osobou, která o nás všechno ví. A proto jí/sebe musíme milovat. A hlavně - čím víc se budeme mít rádi, tím víc na sobě můžeme pracovat a věřit si.
 
Usmívejme se!

O úsměvech existuje tolik pravdivých citátů:
Usmívejte se. To lidi rozhází, protože neví co si o nich myslíte.
Úsměv je svátek obličeje.
Úsměv trvá jen chvilku, ale někdy se na něj vzpomíná celý život.
Nikdo není opravdu dobře oblečen, nenosí-li na tváři úsměv...

Úsměv dokáže hodně, dokáže lidi potěšit a zároveň je i zbraní proti lidem, kteří vám chtějí uškodit. A díky takovému úsměvu se do vás může klidně i někdo zamilovat :) A hlavně - úsměv sluší každému!
 
Nic není úplně jednoduché a sama jsem si na všechny tyhle věci musela přijít a tak to taky má být. Jak se říká, život je svině. Tak to prostě je. A je na nás, jestli ho necháme, ať nás převálcuje, nebo si ho uděláme hezčím. Takže buďme šťastní!



1 komentář: