pondělí 22. prosince 2014

O Vánocích

Vánoce jsou pro spoustu lidí to nejkrásnější období v roce. Ale proč vlastně? Když se podívám kolem sebe, vidím jen šedou oblohu a žádný sníh, lidi stresující se nad tím, že nemají dost peněz na dárky pro své blízké nebo že nestihnou "povinný" předvánoční úklid, vidím přecpané obchody a nákupní centra, kde se nakupuje jídlo ve velkém, aby ho pak po Vánocích byly plné popelnice, protože se nesnědlo, přecpané kádě s kapry, které čeká smrt umlácením palicí (bohužel jsem byla svědkem toho, že se to povedlo až na třetí pokus, ale je to přece jeden ze symbolů českých Vánoc, tak to musí být, i když mně se to hnusí), taky vidím (pro mě naprosto nesmyslné) pouštění petard a všemožných dělobuchů a ohňostrojů, které místo aby patřilo jen k Silvestru, probíhá i na Vánoce, čímž trpím nejen já ale i všechna zvířata.
Není tohle všechno špatně?!

Po celém roce práce a starostí si zasloužíme oddych.

K Vánocům patří:
Vánoční filmy a pohádky. Nejvíc miluju ty nejznámnější - Lásku nebeskou, Rolničky kam se podíváš, Budiž světlo a Sám doma. A taky samozřejmě české filmy - Dovolená s Andělem, Pelíšky, nebo třeba Líbáš jako Bůh.
Pečení cukroví, jeho vůně, vůně svíček. Taky vůně a chuť vánoční štoly a svařáku. Taky lenošení a uzobávání cukroví a popíjení kakaa a čaje, nebo třeba vánočního punče :)
Procházení se po vánočních trzích a vánočně osvětlených uličkách.

A dárky? Být bohatá, samozřejmě bych koupila blízkým co bych jim na očích viděla, ale i maličkost přece potěší. Vánoce přece neznamenají vydat se úplně z peněz jen proto, že si myslíme, že to tak má být a že je povinnost za tyhle svátky utratit co nejvíc.

A kapra si letos nedám. A je mi jedno, jestli vám to připadá dětinské nebo jako úplná hovadina, ale nechci ho.

A místo českých koled poslouchám Franka Sinatru, pusťte si jeho Jingle Bells, kouzelné a nejlepší prostě.

A nedělám ani žádné velké předvánoční úklidy. Proč? Když jsem slyšela kolegyni v práci, jak se stresuje už na konci listopadu tím, že bude muset umýt okna, všechny skříně, vyčistit koberce a další a další věci, začala jsem přemýšlet, jestli neexistuje nějaká "Vánoční pořádková policie" o které nevím.. Ale vzhledem k tomu, že já takhle nešílím a žádné velké úklidy před svátky u mně neprobíhají a prochází mi to, tak o její existenci zase pochybuju. A pokud vím, tak ani Ježíše neexistuje, aby se na Štědrý večer zhrozil nad šmouhou na okně nebo nad nedokonale vysátým kobercem.

Takže ZPOMALTE! Zapalte si svíčku, dejte si cukroví, vykašlete se na uklízení, relaxujte. Život ani Vánoce nejsou o tom toho co nejvíc stihnout, ale o tom si to co nejvíc užít a být v pohodě. Vždyť nás čeká zase další rok plný shonu, práce, starostí, tak alespoň těchto pár svátečních dnů využijte na odpočívání.
Krásné Vánoce!


 

1 komentář:

  1. No počkej, Ježíšek přece existuje! :)) Moc pěkně napsané! :) Souhlasím snad se vším! ;)

    OdpovědětVymazat