neděle 12. října 2014

Podzim v Chorvatsku - část druhá / Výlet do Splitu

Split je město s něco přes 200 000 obyvateli ležící na pobřeží Jaderského moře, hlavně je to přístavní město, z čehož jsem měla já obrovskou radost, protože prostě ty lodě všude okolo!
Na tenhle výlet nám vyšlo krásné počasí, slunce svítilo, foukal svěží větřík a obloha byla modrá a tak nám dělala krásné pozadí na fotky.
Nedokážu si představit, jak to asi ve Splitu vypadá v létě, protože i v září v něm bylo lidí celkem dost, takže jsem opravdu ráda, že jsme si vybrali právě tohle období, na výletování to nejlepší.
Ochutnali jsme chorvatskou pizzu, pivo, taky jeden vynikající slaný koláč se špenátem a sýrem, který ani nevím jak se jmenuje, ale byl skvělý! Samozřejmě jsme si museli dát i zmrzlinu :)
Byli jsme se podívat na úžasnou katedrálu Svetog Duje, prošli jsme si přístav, taky staré město s nádhernou architekturou, potkali opět pár kočičích modelek, jednoho psího modela a celkově si užili krásný den na krásném místě, však se sami podívejte :)
A nebyla bych pravá ženská, kdybych se nezastavila u stánku se starožitnostmi, nevyfotila je, no a později si nekoupila dvoje krásné náušnice! Výběr byl ale těžký, obzvlášť pro člověka, který nemá představu co si chce koupit, ale chodí a chodí fascinovaný vší tou krásou, barvami, vzory... Hlavně je to zase něco jiného než u nás v Čechách, takže víte, že máte jen velmi malou šanci potkat někoho s podobným šperkem. A taky jsem dost často obdivovala chorvatský styl prostírání a celkově jejich cit pro estetičnost a detail, což se pro mě stalo velkou inspirací.
A ještě něco - strašně se mi líbily vystavené obrázky na prodej (třetí fotka zdola), hlavně rybky a levandule, nejraději bych je koupila všechny, což mi ale nebylo umožněno, tak jsem si je alespoň vyfotila, rozhodnutá, že při příští návštěvě Chorvatska, si musím nejméně dva odvézt domů!
























Žádné komentáře:

Okomentovat